POLITYKA PRYWATNOŚCI
Administratorem danych przetwarzanych w celach wskazanych w niniejszym dokumencie jest Michał Siejda prowadzący działalność gospodarczą pod firmą Doradztwo Techniczne Michał Siejda, ul. Pod Fortem 2G/30, 31-302 Kraków, NIP: 7010147642 (dalej „Administrator”).
Z Administratorem można szybko i efektywnie kontaktować się w siedzibie administratora tj. adres wskazany powyżej, a także:
- telefoniczne pod numerem: +48 603 501 999,
- mailowo adresem: biuro@dt-siejda.pl,
- pisemnie na adres Administratora.
W przypadku kontaktu Administrator może poprosić o dodatkowe informacje w celu weryfikacji tożsamości osoby kontaktującej się.
Ilekroć w niniejszym dokumencie mowa o platformie chodzi o witrynę dostępną pod adresem dt-siejda.pl (dalej „Platforma”).
1. Informacje ogólne
Czym są dane osobowe? Dane osobowe oznaczają wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej („osobie, której dane dotyczą”). Będą to zatem dane takie jak, np. imię, nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia, numer telefonu czy adres e-mail (lista nie jest zamknięta).
Dane osobowe przetwarzane są zgodnie z RODO tj. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej „RODO”).
2. Poszczególne cele, podstawy i długość przetwarzania danych
Wskazane poniżej terminy przetwarzania danych należy traktować jako terminy maksymalne. Oznacza to, że jeśli dany cel zostanie zrealizowany przed upływem przewidzianego okresu retencji, Administrator usunie albo zanonimizuje dane wcześniej.
Cel przetwarzania i prawnie uzasadnione interesy | Podstawa prawna przetwarzania | Okres retencji |
Umożliwienie korzystania z Platformy i zapewnienie jej prawidłowego działania. | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na prowadzeniu Platformy. | 1 rok od ostatnich odwiedzin Platformy. |
Realizacja usługi elektronicznej. | Realizacja umowy (art. 6 ust. 1. lit. b RODO). | Przez czas trwania umowy. |
Nawiązanie kontaktu (m.in. mailowego, telefonicznego) w celu nawiązania relacji biznesowej oraz jej utrzymanie. | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim jest nawiązywanie i prowadzenie relacji biznesowych. | Przez okres utrzymywania relacji, a po ustaniu relacji przez okres roku. |
W przypadku braku prawnie uzasadnionego interesu Administratora, np. w razie chęci zainicjowania współpracy, jeśli strony wcześniej nie miały kontaktu, podstawą prawną jest zgoda (art. 6 ust. 1. lit. a RODO). | Jednorazowa czynność. | |
Zapoznanie się z przesłaną wiadomością i podjęcie stosownych działań, w tym udzielenie odpowiedzi. | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), jakim jest prowadzenie korespondencji i nawiązywanie relacji biznesowych. | Przez okres utrzymywania bieżących relacji (np. odpowiedzi na pytania, przedstawiania ofert, wymiany korespondencji), a po ustaniu relacji przez okres roku. |
Skontaktowanie się osobą proszącą o kontakt. | ||
Przesłanie na Twoją prośbę informacji podsumowującej świadczone przez Administratora usługi. | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim jest nawiązywanie i prowadzenie relacji biznesowych. | Do czasu przedawnienia roszczeń. |
Analiza działań prowadzonych przez Administratora (w tym świadczenia usług) w celu polepszenia doboru usług dla klienta i podniesienia poziomu usług. | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim jest polepszanie doboru usług dla klienta. | Do czasu przedawnienia roszczeń. |
Optymalizacja produktów i usług na podstawie uwag klientów. | Prawnie uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) jakim jest optymalizacja produktów i usług. | Do czasu przedawnienia roszczeń. |
Optymalizacja procesów obsługi na podstawie przebiegu obsługi sprzedaży i opieki posprzedażowej. | Do czasu przedawnienia roszczeń. | |
Zawarcie i wykonanie umowy (w tym umowy sprzedaży), w tym wystawianie zaświadczeń i rozliczenie umowy. | Art. 6 ust. 1 lit. b RODO w przypadku strony umowy, a także art. 6 ust. 1 lit. f RODO w przypadku osób delegowanych do zawarcia i wykonania umowy w imieniu strony umowy. | Do czasu realizacji umowy. |
Realizacja obowiązków publicznoprawnych, w tym podatkowych w związku z zawarciem i realizacją umowy. | Obowiązek prawny (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). | Do czasu przedawnienia roszczeń. |
Przyjęcie i rozpatrzenie żądania lub reklamacji. | Wykonanie obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO). | 5 lat od momentu zakończenia odpowiadania na żądanie. |
Ustalanie i dochodzenie roszczeń lub obrona przed nimi. | Prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) polegający na możliwości ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami. | Do czasu przedawnienia roszczeń. |
3. Kto ma dostęp do danych osobowych?
Twoje dane osobowe mogą być przekazywane wyłącznie zaufanym odbiorcom, w szczególności współpracownikom, dostawcom usług IT, podmiotom świadczącym usługi pocztowe, kurierskie lub doradztwa prawnego.
W związku z tym, że korzystamy z usług firmy Google LCC, Twoje dane mogą być przekazywane do USA. Zawarliśmy z Google umowy – tzw. Standardowe Klauzule Umowne. Oznacza to, że zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej nr 2021/914 UE z dnia 4 czerwca 2021 r. Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane przez tę firmę w USA. Więcej informacji o decyzji na stronie:
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2021/914
4. Zewnętrzne linki
W Platformie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Administratora i nie są w żaden sposób nadzorowane przez Administratora. Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.
5. Jakie przysługują Ci prawa wobec przetwarzania Twoich danych osobowych?
Przysługuje Ci prawo:
- dostępu do danych, w tym uzyskania kopii danych,
- przenoszenia danych,
- sprostowania danych,
- usunięcia danych,
- ograniczenia przetwarzania,
- wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, Warszawa 00-193),
- sprzeciwu,
- wycofania zgody.
6. Czym jest prawo do wycofania zgody i jak z niego skorzystać?
Zgoda może zostać wycofana w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby wycofać zgodę należy przesłać odpowiednią prośbę na adres e-mail: biuro@dt-siejda.pl.
7. Czym jest prawo do sprzeciwu i jak z niego skorzystać?
Za każdym razem, gdy dane osobowe będą przetwarzane na podstawie prawnie uzasadnionego interesu administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) możesz w dowolnym momencie wnieść sprzeciw. Sprzeciw możesz zgłosić wykorzystując dane kontaktowe wskazane na wstępie niniejszej Polityki prywatności.
8. Jak możesz zgłosić chęć realizacji swoich praw?
Swoje prawa możesz realizować drogą korespondencji pocztowej lub mailowej (dane kontaktowe administratora podane na wstępie).
W odpowiedzi na zgłoszone żądanie możesz zostać poproszony/a o podanie danych niezbędnych do identyfikacji danych osobowych (m.in. ich odszukania) lub zweryfikowania Twojej tożsamości (potwierdzenia, że jesteś osobą, za którą się podajesz).
9. Jakie kategorie danych przetwarzamy?
Administrator przetwarza wyłącznie dane zwykłe.
Nie przetwarzamy szczególnych kategorii danych, tj. informacji, które mogłyby ujawnić: pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, przynależność do związków zawodowych a także danych genetycznych, danych biometrycznych lub danych dotyczących zdrowia, seksualności lub orientacji seksualnej.
10. Skąd Administrator pozyskuje dane?
Co do zasady, Administrator pozyskuje dane bezpośrednio od Ciebie. Gdy pozyskamy dane z innego źródła zostaniesz o tym odrębnie i wyraźnie poinformowany/a.
Jeśli na potrzeby zaoferowania Ci współpracy dane nie zostały pozyskane bezpośrednio od Ciebie, oznacza to, że Twoje dane (w zakresie imienia, nazwiska i danych kontaktowych) zostały pozyskane z publicznie dostępnych źródeł, w szczególności uzyskane poprzez portal LinkedIn lub dostępne strony internetowe.
11. Czy podanie danych jest dobrowolne?
Podanie danych jest co do zasady dobrowolne. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne w przypadku woli zawarcia i realizacji umowy.
Zawsze, gdy podanie danych będzie:
- dobrowolne, ale niezbędne do realizacji określonych celów (np. kontaktu mailowego) lub
- obligatoryjne (np. będzie wynikało z przepisów prawa)
zostaniesz o tym odrębnie i wyraźnie poinformowany/a (np. na formularzu poprzez, który zbierane będą dane osobowe).